lördag, mars 10, 2012

Akuten!

Igår kväll på jobbet fick jag ett sms från maken som hade galet ont i mellangärdet/magen. Han brukar ha så men inte såhär illa. Sa åt honom att ta medicin. Efter ett tag så ringde jag hem och det var inte bättre, snarare sämre, mycket sämre och nu var dottern förtvivlad över att vara "ensam" och över att pappa hade så ont. Åkte hem från jobbet. Efter ett tag ringde jag morfar som kom hit och var med ungarna medan jag körde maken till Huddinge akuten. Det blev sex timmar på akuten och först klockan halvfem imorse fick vi åka hem. Magkatarr var domen. På onsdag väntar gastro för honom.

Idag har jag försökt vila, skjutsa barn till aktiviteter och vila lite till. Inte många steg här inte. Det blir inte alltid som man tänkt sig men jag är glad att se maken sitta upprät här i soffan och inte ha ont!

Ikväll blir det mellokväll hos en kompis för mig och ungarna :)

Inga kommentarer: