tisdag, februari 14, 2012

Dag 177

Idag var dagis stängt och som tur var prickade dom (för ovanlighetens skull) in en av mina lediga dagar. Perfekt :) Jag körde lite dagmammeverksamhet och hade även Ebbas kompis Vanessa här! Mycket enklare att ha två...då roar dom varandra *ler* Tjejerna önskade att vi skulle ta en tur till pulkabacken och i ett svagt ögonblick sa jag ja till det. Efter lunch tog vi oss iväg, har man lovat så har man! Vi hade riktigt kul och många turer upp och ner backen blev det. Jag fick åka både tefat och snowbräda med tjejerna. Efter en dryg timme var vi alla rätt trötta och begav oss mot Konsum för festis-shopping innan vi drog oss in värmen igen :)


Nöjda tjejer på väg till backen!

När jag kom hem var jag mycket nyfiken på hur många steg denna aktivitet hade inbringat, kändes som en hel del. Besvikelsen var stor när stegräknaren stod still och blinkade elakt batteribytardags mot mig. Morr! Nåja, jag kämpade i backen och tillsammans med min kvällspromenad så bestämde jag att jag klarat av dagens stegmål trots stegräknarens tillfälliga strejk!

Krama varandra idag på årets mest hjärtliga dag!! Här hemma lagade jag och barnen en extra kärleksfull middag till kära maken :)

Inga kommentarer: