tisdag, december 02, 2008

Täppt så det räcker...

Här hemma har vi haft sjukstuga av o till dom senaste veckorna, Ebba har varit hemma ett gäng dagar och även Elias. Båda har haft lite feber, snor och envis hosta. Jag brukar oftast klara mig men började känna mig lite hängig förra veckan och i natt vaknade jag med jordens tryck i ansiktet, ont i tänderna i överkäken o hela huvudet kändes täppt o igenkorkat :-( Efter en sväng till doktorn har jag nu fått dubbel dos penicillin i 10 dagar mot bihåleinflammation. Hoppas hoppas att tabletterna börjar hjälpa snabbt för just nu är det inge kul alls att vara mig :-(

Sjukskriven från jobbet dom närmaste dagarna. Jag har ju ett jobb där jag böjer mig framåt ganska mycket (över sängar bl.a.) och inget som har med framåt-böj är skönt just nu *aj*

Så nu har jag beklagat mig klart o ska ta o packa ihop sonens simskoleprylar (gulle gulle morfar som kommer hit o hämtar Elias o åker med honom dit). Han hämtar dessutom hem båda dom små liven från dagis/skola så jag slipper släpa mig ut i regnet. Tänk vilken tur att jag har en så go´ pappa :)

kram från sjukstugan

Inga kommentarer: