måndag, augusti 18, 2008

Lilla tokan...

Igår kväll efter middagen satt Ebba och lekte med pärlor och pärlplattor. Efter en liten stund säger hon: "mamma ut den" Jag undrar om hon har en pärla i munnen...men nej...hon pekar på näsan *gah* Tar en ficklampa och kikar..o mycket riktigt där inne sitter en fin gul pärla. Försöker få henne att fräsa, vilket först inte alls funkar. Börjar fundera på hur f**n jag ska få ut pärlan... Hon blir lite upprörd när vi vill titta igen och fräser till och vips så kom den fina gula pärlan ut! *mamman och pappan pustar ut* Lilla skruttan ser ut att vilja glömma hela historien fort och har inte alls lust att lyssna när vi säger åt henne att inte göra så igen. Inte lätt att vara nyfiken alla gånger. Hoppas att vi slipper fler pärlor i näsan!!!

Natten på jobbet är strax slut och sen ska jag hem för att hämta stora killen och följa med honom på upprop i skolan. Börjar 6-års idag!! Hur blev min lilla skrutte så stor? :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gah!! Grejer i näsan är pillimariskt minst sagt. Vad är fascinationen måntro? Min Gabbe-gubb petade in en bananetikett i näsan... lååångt in.

Anna sa...

Ärta eller pärla spelar roll för in i näsan ska den... Ludvig har petat in papper låångt i näsan några gånger. *pust*

Ja hur i herrans namn gick det till. Kan du då tänka dig att Felicia hon börjar 1:an, min lilla minibebis.

Sommarkramen Anna

Anonym sa...

Hmm, hon är inte runt 2 år eller? Det låter precis som något min lilla skulle kunna göra... Tur den kom ut så smidigt!

Tack för kommentaren i min blogg!

ankiann sa...

Vad är det med pärlor som gör att de ska in i näsan? Angelica har också gjort samma sak när hon var på dagis. En stor hjärtpärla som satt fast och doktorn fick suga ut... Galna unge... Varför frågade mamman? Jo för att pärlan låg där?! Jag vad säger man....