lördag, februari 24, 2007

När jag ändå håller på...

..och dissar TV-program så kan jag ju ta Melodifestivalen på en gång *s*

Måste börja med förra veckan då min favorit Magnus Carlsson åkte ut! Hur kunde det hända??????? Ja, ok..han hördes inte så jättebra om man jämför med kören och jag tycker bättre om hans röst på svenska ("Stilla ro"--ååååååååååå *ler fånigt*) men ändå...nog var han värd att åtminstone gå till andra chansen (om jag hade fått bestämma hade han kommit dit och Nanne åkt ut). Jaja, nu är det som det är och jag får hitta mig en ny favorit att hålla på. Eftersom jag inte sett alla som gått vidare så kan jag nog inte bestämma mig förrän finalen då jag får höra alla bidragen.

Åsså till kvällens låtar och artister då. Jättejättejättekul att Sarah Dawn Finer gick direkt till final...gillar henne! :) Sen måste jag sörja lite över att inte Caroline af Ugglas gick vidare. Eftersom jag inte hörde alla låtar så är det svårt att bedömma om resten som gick vidare var rätt eller fel...men jag håller iaf alla tummar och tår att Magnus Uggla slår ut Nanne i andra chansen!!

Som det Luuk-fan jag är så tycker jag att det är kul att se honom i rutan o tycker att han gör ett bra jobb som programledare (eller värd eller vad det kallas i dessa sammanhang)!

Nu var det nog klart med festivalsbabbel för den här gången...återkommer efter andra chansen!

kram /K

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Karin, jag brukar vara inne och läsa här ibland, men har inte skrivit någon kommentar tidigare. När jag läste om dina åsikter om Melodifestivalen kunde jag dock inte låta bli. Jag tycker nämligen precis som du!!! Hur kunde Magnus Carlsson åka ut?? Det är ju bara katastrof. Jag skulle också gärna sett Caroline af Ugglas bland de 4 bästa. Hoppas vi ses snart / Kram Kina