onsdag, januari 10, 2007

Skafferi- och lådrensning!


Gaaaaaaaaahhhhh :-o

I måndags började mitt "nya" hälsosamma liv igen med viktväktarna och tillhörande pointsräkning. Har haft en längre paus eftersom jag helt tappade motivationen men nu känner jag att det är dags igen att fortsätta kampen mot kilona! För att ha koll på allt onyttigt som finns här hemma så rotade jag i helgen igenom alla skåp och lådor......ooooops, det fanns en hel del godsaker! Jag är en riktig godis-o-man så jag är inte förvånad. Eftersom Fredrik automatiskt åker med på mitt nyttig-ätande så hjälptes vi åt att rensa bland godsakerna...det vi inte gillar åkte direkt i papperskorgen, en del åt vi upp i helgen *ler* och en del finns nu på ett och samma ställe i skafferiet! Hela den här veckan har jag totalt sockerförbud vad gäller godis, kakor, glass och andra sötsaker. Måste liksom vänja mig av med sockerberoendet. Mycket frukt har jag handlat hem och valnötter....så när suget slår till blir det fruktsallad med lite nötter och keso eller kesella!

I måndags började jag jobba igen efter drygt ett år hemma (inkl havandeskapspenning innan förlossningen), två nätter har jag jobbat nu och det känns helt ok att vara tillbaka på jobbet...och kul för Fredrik att vara hemma med barnen :). Elias är tillbaka på dagis efter 3 veckors julledigt, kul att träffa kompisarna igen!

Så framöver här så kommer ni förhoppningsvis kunna läsa en massa minustecken när jag redovisar resultatet av mitt viktväktande. Min vägdag är måndagar!

kram /K

2 kommentarer:

Anonym sa...

Länge sedan jag var här ser jag :) Snyggt! Kul att låta sig uppdateras lite :)

Anonym sa...

Vad du är duktig som har sockerfri vecka! Hoppas att det går bra :)

kram Catrine