måndag, januari 15, 2007

Bra första vecka!

Ja, då menar jag främst på mitt nya, hälsosammare viktväktar-liv...men även på första veckan på jobbet. Båda delarna har flytit på smidigt :-)

Förutom igår eftermiddagen (söndag alltså) så har jag helt låtit bli bullar, kakor, godis, snacks och andra godsaker. Jag har ätit mycket fruktsallad och keso som mellanmål och kvällsmål (på jobbet). Det är ju lite knepigt det där med maten när man jobbar nätter...det blir gärna "frukostmat" dygnet runt. Jag försöker dock att äta lagad mat åtminstone en gång om dagen och då gärna hemma innan jag åker iväg till jobbet...för att sedan äta frukt och/eller yoghurt på jobbet senare på kvällen.

Vågen då....håller den med mig om att jag varit duktig under veckan som gått?
Japp :-) Imorse sa vågen 90,6 kg, vilket är -1,4 kg mot förra veckans 92 kg! Känns såklart jättebra med en sån fin start på vv-livet...men samtidigt är jag förbannad på mig själv att jag tillät mig att gå upp några kg dom senaste månaderna när jag helt tappade motivationen *grrrrrrrr* Det känns ju lite trist nu eftersom jag "går ner dom här kilona igen"...eller hur man nu ska säga! Nåja, neråt går det och jag hoppas på ett lika bra minus nästa måndag!

Tack till er som peppar mig...både här och IRL!! :-)

kram /K

4 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Heja Karin! BRA jobbat! Kam / Maria

AnnaHanna sa...

Bra kämpat tjejen!
Jo, vi hade kaoskalas i helgen. Men det gick över förväntan. Var ju ute i "partydelen" av garaget och det var jätteskönt för det blev aldrig så hysteriskt förmodligen pga det inte är lika trångt som inomhus. Extra plus för att man inte behövde städa allt på en gång heller.
Kram //Anna

Anonym sa...

Hejsan hallå!
Riktigt bra kämpat!
Du är duktig du =)
Hoppas allt är bra med er!
Kram från Sara

Anonym sa...

Du är bra du!! Kram Malin