tisdag, oktober 25, 2005

Brrrr...

...var tog värmen vägen? Plötsligt är det -4,5 grader o frost på mornarna! *brrrrrr*
Tycker det är så svårt att välja rätt kläder till Elias nu! Jag menar...om jag redan nu börjar med hans vinterstövlar...vad ska han då ha i vinter när det blir neråt -15 grader o svinkallt? Samma sak med overall och andra vinterkläder. Svårt det där....hur gör ni andra? Några bra tips kanske? *hoppas*

Idag är det tisdag och det betyder att dom går till parken eller skogen med dagis vid kl 9..och vi kämpar varje tisdag med att komma dit i tid *ler lite*. När vi kom dit idag fick Elias en gul väst och tog sin ena fröken i handen för att gå iväg...så nöjd! Innan jag gick fick jag en puss iaf :-)

Igår höll jag på att fixa min länge efterlängtade pysselhörna i sovrummet, hyllorna och lilla bordet är på plats och nu ska jag försöka organisera alla saker så bra det går. Märkte upp lådorna med innehåll och sorterade papper. På eftermiddagen fick jag oväntat fikabesök av min vän Anna, mycket trevligt :-) På kvällen borrade Fredrik upp hyllorna ovanför sängen och även klädhängarna bakom dörren kom upp....så vårt sovrum börjar arta sig nu! Skönt :-)

Ha det gott...igelkott!
kram /K

2 kommentarer:

AnnaHanna sa...

Jag har också dragit på det där med skorna men denna veckan har hon faktiskt fått använda sina kavatkängor från förra året som fortfarande räcker till. Det är ju bara ETT lager strumpor än så länge så det funkar tror jag - sett fler på dagis som också börjat med liknande. Gympadojor känns helt klart för klent nu.
Har ju fodrade gummistövlar också att alternera med.
Kör ett springaruntochläsaiallasbloggarrace ikväll. Hoppas pysselhörnan blir klar snart så vi får se lite bilder.
Kram //Anna

webmosterhelene sa...

Tjillevippen! Tycker det är lika svårt med kläder till oss vuxna ;-)

Vad avis jag är på din pysselhörna!!! Sååååå avis, så avis, så avis!!!!

Kram på dig
/Helene

Ps: Ser att du avslutat detta inlägg med samma avslutningsfras som jag gjorde idag... hehehe, samma själ samma tanke??? PUSS!