onsdag, september 28, 2005

Veckan som smet...

Herregud, ibland känns det verkligen som att jag har hela huvudet fullt med bomull och att allt annat (vettigt...ja, det lilla som normalt finns *s*) bara puttats ut. Idag när jag kom till jobbet för att fixa med schemat så var alla väldigt otåliga och undrade om inte schemat var klart snart för nästa period. Jag tänkte bara att dom var otåliga och tjatiga...först...men sen kom jag på att det bara är 5 dagar kvar tills nästa schemaperiod drar igång och att dom egentligen ska ha sina färdiga scheman senast en vecka innan periodstart! *jätteOJ* I min virrrig gravidvärld var det minst 1½ vecka kvar...så fel jag hade...nån har liksom snott en hel vecka från mig :-o. Nåja, jag har jobbat nätter och Kim (min "schemaassistent") har varit sjuk...så vi skyllde på det och lovade att schemat skulle vara klart under eftermiddagen!! Bara att sätta igång och knappra in alla tider och greja med diffarna (schemaprat), vid lunchtid kände vi oss nöjda..tog en matpaus och när vi kom tillbaka från maten skulle vi bara skriva ut allt.....men då hade programmet helt magiskt glömt alla ändringar vi gjort (JÄTTEJÄTTEMORR) och jo, vi hade sparat och allt. J**la skit och många andra fula ord kom ut ur våra munnar innan vi insåg att det bara var att bita ihop och knappra in allt igen! Vid 15-tiden kunde vi iaf informera om att schemat var klart och dela ut till dom som var på plats!! JUBEL!!

Idag är lilla godingen krasslig..snoret rinner som bara den och han hade lite kruppliknande hosta under natten så han och Fredrik har varit hemma och myst hela dagen. Snorandet har inte avtagit utan snarare ökat så imorn och på fredag ska jag vara hemma från jobbet och ta hand om lilla sjuklingen!

På kvällen idag så orkade varken jag eller F laga mat...så vi åkte iväg och köpte sushi till oss *mums* medan Elias mest av allt ville ha korv med bröd från korvkiosken....så det fick han :-)

Nu ska jag strax se Paradise Hotel o sen soooooooova, är så trött!

kram å natti /K

Inga kommentarer: