torsdag, september 22, 2005

Mysdag!




Idag har Elias och jag en riktigt slappardag med massa mys :)
Jag är ledig från jobbet och Elias ledig från dagis....så skönt med såna dagar ibland! Elias har lekt med alla sina gosedjur och Björne fick sig några riktigt gosiga kramar...och några hissnande flygturer *ler*. I eftermiddag ska lilla godingen till tandläkaren. När han hade ätit klart sin Kåvepeninkur så tyckte både jag och Fredrik att han fått nån gulaktig beläggning på tänderna som inte går bort (och som inte fanns innan)...så jag ringde och frågade tandläkaren som tyckte att vi skulle komma dit så dom får kika! Så i eftermiddag hoppas jag att Elias gapar stort så tandläkaren kan se bra och kan skrapa bort beläggningen!

När vi varit hos tandläkaren ska vi åka en sväng till Skopunkten och kika om du har några bra skor till Elias (kanske även några till mig :-D) och sen en tur till H&M så jag får prova byxorna jag hängde undan igår.

Jajuste...vi har ätit lunch vid köksbordet idag för första gången på minst en månad....very nice! Är så nöjd med gårdagens rensning :-)

Dags för lite graviditetssiffror igen också:
Dagens datum är 2005-09-22
Du har gått 125 fulla dagar (av 280).
Du är i andra trimestern (av tre)
Du är i 4:e månaden (av 9 - kalendermånader)
Du är i 5:e gravmånaden (av 10 - lunarmånader)
Du är i 18:e veckan (av 40)
Du är i v17+6 (av 40+0)

Alltså inte riktigt nåt till mitten ännu.....men om 15 dagar så :-)

Nu ska jag läsa lite i min tidning som kom igår och sen ta en dusch medan Elias tar sig en liten lur!

kram /K

Dagen har gått försvinnande fort men vi har iaf hunnit med allt vi skulle! Elias var superduktig hos tandläkaren och låg själv i den stora stolen, gapade stort och lät tandläkaren skrapa på tänderna! *stolt mamma* En mkt stolt kille fick välja ut två saker ur "duktiglådan"...han valde 2 suddgummin med olika nallar på :-) Sen bar det av till Skopunkten som visade sig vara ett riktigt bottennapp (egentligen inte förvånad)....så vi for till Farsta istället. Först blev det fika *gott* och sen hittade vi till min stora glädje ett par gympadojjor på Wedins...på rea dessutom :-) Elias nuvarande gympadojjor har så lägligt blivit för små...och det är lite väl tidigt att börja med "ludde-skorna". Lilla godingen lyckades även dra mamman in på leksaksaffären och övertyga mig om att han behövde ett litet köks-set....han hade ju varit så duktig hos tandläkaren! Gissa om mamman gav med sig? *ler*

Nu ska jag strax slå mig ner i soffan o glo lite på TV!

gonatt på er/K

1 kommentar:

AnnaHanna sa...

Mysigt med mysdag. Vi har ju också myst lite idag fast ofrivilligt - men med 40 graders feber blir även Nova kelsjuk.
Jag har också varit på sko/kängjakt ett tag och det har inte gått nåt vidare måste jag säga. Snart är skopunkten enda stället jag inte varit på.
Har jag svarat på din fråga ännu? Jag har i alla fall inte fått ett enda spam sedan jag la på wv - rekommenderas. Kram //Anna