tisdag, september 20, 2005

Bye bye rostiga bilen *snyft*

Vår kära rosthög (även kallad saab 9000 från -89), gick inte igenom besiktningen förra veckan och nu är den på verkstan för att vi skulle få veta hur mkt det kostar att laga den....för att ta ställning till om den är värd kostnaden. Nu ringde just verkstan och det skulle kosta 6559 :- att laga vår rosthög...det är den inte värd...så nu ska den få gå i pension! Den går som en klocka så motorn är det inge fel på, känns trist att inte resten av bilen är lika bra som motorn! Dumma handbroms, framlyse och nån balk! *morr* Den har varit så bra att ha och köra till jobbet..eftersom jag jobbar på ett ganska ruffigt område med många konstiga typer och dessutom jobbar på nätterna så har det varit perfekt att ha en bil som inte ser mkt ut för världen. Jag kan iaf köra den i nästan en månad till....så länge är det kvar tills den får körförbud....och sen får den gå till skrot eller sälja till nån som vill ha reservdelar! I eftermiddag när jag hämtat Elias på dagis ska vi ta T-banan o sen bussen till verkstan o hämta bilen...han gillar att åka kommunalt så jag väntar med att hämta bilen till senare idag :)

Nu borde jag egentligen städa lite här hemma....vi kan väl lugnt säga att det förfallit en aning i vårt hem med tanke på att all tid dom senaste veckorna har gått till jobb, möhippor och bröllop...städningen har liksom kommit på efterkälken...ska ta tag i det...snart... *suckar lite*
Jajuste en bild på brudparet från i lördags skulle jag ju visa också!
Såhär vackra var dom:

Fredrik & Marie

Imorn ska vi ta en tur till Farsta när jag hämtat Elias på dagis...han behöver nya skor och lite nya kläder...dom växer så fort dom små liven :-) Ny vinteroverall har mormor och morfar köpt till honom, jättegulligt av dom! Han fick ett par Echo Goretexskor förra vintern som var för stora då....håller tummarna att dom ska vara lagom den här vintern. Just skor är ju så himla dyrt och 2 par behövs ju åtminstone.

Nu ska jag sluta babbla och ta fram och rasta snabeldraken en stund!

Ha det bra!

kram /K


3 kommentarer:

Mindi sa...

Vilket fint brudbar!!!!
Så himla trist med bilen.... vad ska ni göra, köpa ny sedan eller?

Kram Mindi

Mindi sa...

Jo ja visst var de söta och kanske jag kunde ha behållt dem men njäe jag surar. ;) Visst är byxorna tuffa... tjejerna fick varsina sånna och jag skickade efter dem från Hennes.

Ska ni ut och äta? Vad gottigt!

Kram, kram!

Suss sa...

Fint brudpar och synd på bilen..

Haha, din kille är som min, fick han åka kommunalt skulle han gärna göra det jämt! Det bästa med vår semester sist vi var i Sthlm var ju att åka buss och t-bana *asg*

*ryys* Vi måste köpa iallafall ett par til skor till Elliot och det är gruvsamt. Inte blir det billigare av att ha två ungar heller, men vad gör man? Står över själv kan tänkas... =(

Kram/S.